Procesadviseur

Tijdelijk gesloten

Procesadviseur

SOR Rotterdam

Wat is vereist?

  • Minimaal een afgeronde hbo-opleiding
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie
  • Handig met automatisering, ervaring met Microsoft Office, Fully in control, CORA procesinrichting, Lean-methodiek en risicomanagement
  • Kennis van de volkshuisvesting is een pre
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift

Wat krijg je?

  • €3.870 - € 5.376 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 18-urige werkweek
  • Jaarcontract: bij goed functioneren wordt dit omgezet in een vaste aanstelling
  • Opleidingsbudget
  • Pensioenregeling
  • Reiskostenvergoeding

Wat doe je?

  • 50% Gesprekken met Proceseigenaren en verbetersessies organiseren
  • 35% Wijzigingen in processen beheren en afstemmen
  • 15% Het onderzoeken en updaten van kennis op het gebied van procesbeheer

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Procesadviseur bij SOR werk je samen met de Proceseigenaar en key-users om informatie over diverse processen te verzamelen en te verwerken in Fully in Control. Je beheert alle wijzigingen in vastgestelde processen via een procesmanagementtool en je zorgt voor tijdige afstemming met de betrokken collega's. Daarnaast beantwoord je vragen van collega's en initieer je samen met de Proceseigenaar verbetersessies, waarbij je risico's, beheersmaatregelen en onderdelen van het verwerkingenregister (AVG) toevoegt. Je krijgt energie van het begeleiden van workshops en weet je collega's te enthousiasmeren.

Daarnaast kun je stevige gesprekken voeren en werk je actief mee aan het optimaliseren en uniformeren van processen. Je wordt enthousiast van het modelleren en beschrijven van processen, waarbij jouw kennis van procesmanagement en -verbetering belangrijk is voor de verdere professionalisering van de werkprocessen bij SOR. Je kunt goed zelfstandig werken, bent onderzoekend en analytisch, waardoor je een waardevolle bijdrage levert aan het team.

Je wordt onderdeel van het team Financiën en valt onder directe aansturing van de Manager Financiën. Het team bestaat uit diverse gebruikelijke financiële functies, hoewel de functie van Procesadviseur op zichzelf staat vanwege de niet-financiële werkzaamheden.

Als je het leuk vindt om processen te optimaliseren, collega's te enthousiasmeren en workshops te begeleiden en je het niet erg vindt om nauwkeurig te werken en stevige gesprekken te voeren, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Procesadviseur

Op een leuke werkdag analyseer je samen met een Proceseigenaar een proces en zoek je naar manieren om het te verbeteren, bijvoorbeeld door efficiënter te maken of delen te digitaliseren. Het hoogtepunt is wanneer jouw voorgestelde verbeteringen ook echt worden geïmplementeerd.

Op een minder leuke werkdag heb je veel tijd besteed aan het verwerken van procesinformatie in Fully in Control en het doorvoeren van wijzigingen in de procesmanagementtool. Dit werk is belangrijk maar kan als routinematig en minder uitdagend worden ervaren.

  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00

Voorbeeld uit de praktijk

Er is een belangrijk proces binnen de organisatie dat inefficiënt blijkt te zijn en verbetering nodig heeft. Wat doe je?

Je begint met het grondig analyseren van het huidige proces door informatie te verzamelen van de Proceseigenaar en key-users. Vervolgens organiseer je een Brown Paper sessie, waarbij je collega's betrekt om gezamenlijk het proces in kaart te brengen en knelpunten te identificeren. Tijdens deze sessie faciliteer je een open discussie en stimuleer je de deelnemers om ideeën te delen. Na de sessie verwerk je de bevindingen en voorstellen in Fully in Control en stem je de voorgestelde wijzigingen af met de betrokken collega's.

Groeipad

Er zijn ruime opleidingsmogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen in je functie. Naast een opleidingsbudget, bouw je jaarlijks €900,- op om in te zetten voor een opleiding buiten je functie (bij een fulltime dienstverband).

Procesadvsieur

Werken bij SOR

Stichting Ouderenhuisvesting Rotterdam (SOR), opgericht in 1986, is een organisatie die zich richt op het bieden van betaalbare, kwalitatieve huisvesting voor senioren met een klein inkomen in Rotterdam en de Hoeksche Waard. Als grootste ouderhuisvester in de regio beheert SOR ongeveer 7.500 huishoudens verspreid over zesenvijftig woongebouwen. De organisatie met 77 medewerkers, streeft naar het creëren van een 'thuisgevoel', waarbij persoonlijke aandacht en de behoeften van diverse senioren centraal staan. SOR onderscheidt zich door een focus op duurzaamheid, betaalbaarheid en innovatie in haar dienstverlening, inclusief digitale transformatie en toekomstige huisvestingsprojecten. De kernwaarden van SOR - duidelijkheid, persoonlijkheid, ondernemerschap en betrokkenheid - vormen de basis van hun sterke bedrijfscultuur.

  • Hoofdkantoor in Rotterdam
  • 77 medewerkers in dienst
  • 40% / 60%
  • Gem. leeftijd 49 jaar
  • Informele dresscode
  • Thuiswerkmogelijkheden i.o.m. je leidinggevende

Collega's

Foto van medewerker Nikky
Foto van medewerker Ruben
Foto van medewerker Sander van Dam
Foto van medewerker Ferdie

Nikky (29) - Medewerker KCC

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na mijn stage en afstudeeropdracht ben ik blijven plakken bij SOR. De afwisseling in de werkzaamheden sprak mij enorm aan.

Wat was je vorige baan?
Oproepkracht KCC

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik lees graag

Ruben (40) - Coördinator op de afdeling Verhuur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
SOR is een woningcorporatie, speciaal voor 55+ ers in Rotterdam. Dat is precies het bedrijf waar ik voor wil werken en het verschil maken in deze krappe woningmarkt met een dubbel vergrijzende doelgroep. Categorie neus in de boter!

Wat was je vorige baan?
Verhuurmakelaar

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen

Sander van Dam (52) - Thuismeester

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam als manager in diverse functies. Het werken bij een woningstichting en dan met name senioren heeft mij altijd al getrokken. Naast het technische aspect van de diverse complexen kan je heel veel voor deze mensen betekenen dat een goed gevoel geeft.

Wat was je vorige baan?
Vestigingsmanager bij de Gamma

Wat doe je in je vrije tijd?
Fitness en klussen. Ik zit nooit stil

Ferdie (27) - Projectleider strategie en beleid op afdeling strategie, innovatie en organisatie (SIO)

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Tijdens mijn HBO opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening ben ik door SOR geworven op de stagemarkt. Als stagiair woonconsulent kwam ik bij SOR binnen en al snel werd ik enthousiast van het werken met de oudere doelgroep. Daarnaast ben ik trots op de maatschappelijke impact die we bij SOR dagelijks weten te realiseren.

Wat heb je gestudeerd?
HBO Sociaal Juridische Dienstverlening Hogeschool Inholland Rotterdam

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten en shoppen

Interessante baan?

Terug naar boven