Woonregisseur

Vacature gesloten

Woonregisseur

SOR Rotterdam

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • Minimaal 5 jaar werkervaring
  • Je bent organisatorisch sterk en communicatief vaardig
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Je bent klantgericht en voelt een sterke affiniteit met de doelgroep van ouderen
  • In het bezit van eigen vervoer
  • Woonachtig in de regio

Wat krijg je?

  • €4.088 - € 5.376 bruto p/m (schaal I) o.b.v. een fulltime dienstverband (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 32 tot 36-urige werkweek
  • Eindejaarsuitkering 2%
  • 26 vakantiedagen en 8% vakantiegeld
  • Diverse trainings- en opleidingsmogelijkheden (persoonlijk) opleidingsbudget beschikbaar
  • Een contract voor een jaar en bij goed functioneren uitzicht op een vaste aanstelling
  • Pensioenregeling, reiskostenvergoeding en een sportbijdrage

Wat doe je?

  • 15% Intern overleg
  • 15% Met collega-Regisseurs afstemmen
  • 15% Extern overleg
  • 15% Met de Bewonerscommissie overleggen
  • 15% Overlast dossiers bespreken
  • 10% Agenda en verslagen opstellen
  • 10% Brieven opstellen
  • 5% Verslaglegging uitvoeren

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Woonregisseur bij SOR speel je een belangrijke rol in het creëren van een thuisgevoel voor onze bewoners. In nauwe samenwerking met de Thuismeesters en Opzichters ben je verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van complexbeheerplannen. Je bent verantwoordelijk voor de samenwerking en communicatie tussen SOR en de bewoners- en activiteitencommissies en neemt initiatieven op het gebied van leefbaarheid en participatie. Je begeleidt de Thuismeesters bij overlast en neemt indien nodig de verantwoordelijkheid over. Je investeert in het opzetten van een netwerk om kwetsbare of overlastgevende bewoners te ondersteunen en bent bedreven in het leiden van interne overleggen, zoals thuisteams. Daarnaast neem je deel in de Interne Planteams die worden opgezet om onze BIG5 ambities te realiseren.

Jouw taken bestaan onder andere uit het coördineren van overleggen, zowel intern met thuisteams, Opzichters en collega Regisseurs, als extern met Bewonerscommissies en netwerkpartners. Je beheert klantafspraken, voert huisbezoeken uit naar aanleiding van klachten of vragen en overlegt met Bewonerscommissies over diverse aspecten zoals leefbaarheid, dienstverlening, technische zaken en servicekosten. Daarnaast speel je een belangrijke rol in het aanpakken van overlastdossiers in samenwerking met netwerkpartners en wijkteams. Je bent verantwoordelijk voor de planning en verslaglegging van Bewonerscommissie-overleggen en communiceert actief door brieven op te stellen naar aanleiding van individuele klachten of op complexniveau over onderhoud.

Je wordt onderdeel van het Thuisteam, bestaande uit de Thuismeester, Opzichter en een Verhuurmakelaar (optioneel).

Als je het leuk vindt om goede relaties te onderhouden, met mensen te werken en je het niet erg vindt om snel in oplossingen te denken, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Woonregisseur

Op een leuke werkdag beantwoord je en los je individuele vragen van bewoners op, stem je calamiteiten snel binnen het team af en zet je effectieve communicatie op met klanten. Daarbij heb je de Bewonerscommissie positief betrokken en gemotiveerd voor een aangename woonomgeving.

Op een minder leuke werkdag hoop je dat je inzet altijd tot een oplossing leidt. Dit lukt niet altijd, vooral bij dossiers waarbij je afhankelijk bent van netwerkpartners. Als het niet soepel verloopt vergt het doorzettingsvermogen om contact te leggen met de juiste persoon.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Administratie verwerken
    • Terreinwerkzaamheden uitvoeren
    • Individuele bewonersvragen beantwoorden
    • Administratie verwerken
    • Klantafspraken uitvoeren
    • Vrije middag

Voorbeeld uit de praktijk

Het geplande onderhoud aan de lift heeft ertoe geleid dat de enige lift in het acht verdiepingen tellende woongebouw buiten gebruik is. Hierdoor moet er een plan worden bedacht om het ongemak voor bewoners met beperkte mobiliteit tot een minimum te beperken en begrip te behouden voor de situatie. Wat doe je?

Door gepland liftonderhoud was de enige lift in ons acht verdiepingen tellende woongebouw tijdelijk buiten gebruik. Om het ongemak voor bewoners met beperkte mobiliteit te verminderen, neem je eerst intern stappen. Hierbij maak je een communicatieplan waarin je het belang van de bewoners en mogelijke oplossingen benadrukt. Je zorgt voor faciliteiten en bekijkt welke voorzieningen nodig zijn, zodat bewoners ondanks de liftuitval nog steeds makkelijk beneden kunnen komen. In de besluitvorming en uitvoering houd je het belang van de bewoners voor ogen en werk je samen met alle betrokkenen aan een gezamenlijke oplossing voor het probleem.

Groeipad

Er zijn ruime opleidingsmogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen in je functie. Naast een opleidingsbudget, bouw je jaarlijks €900,- op om in te zetten voor een opleiding buiten je functie (bij een fulltime dienstverband).

Woonregisseur

Werken bij SOR

Stichting Ouderenhuisvesting Rotterdam (SOR), opgericht in 1986, is een organisatie die zich richt op het bieden van betaalbare, kwalitatieve huisvesting voor senioren met een klein inkomen in Rotterdam en de Hoeksche Waard. Als grootste ouderhuisvester in de regio beheert SOR ongeveer 7.500 huishoudens verspreid over zesenvijftig woongebouwen. De organisatie met 77 medewerkers, streeft naar het creëren van een 'thuisgevoel', waarbij persoonlijke aandacht en de behoeften van diverse senioren centraal staan. SOR onderscheidt zich door een focus op duurzaamheid, betaalbaarheid en innovatie in haar dienstverlening, inclusief digitale transformatie en toekomstige huisvestingsprojecten. De kernwaarden van SOR - duidelijkheid, persoonlijkheid, ondernemerschap en betrokkenheid - vormen de basis van hun sterke bedrijfscultuur.

  • Hoofdkantoor in Rotterdam
  • 77 medewerkers in dienst
  • 40% / 60%
  • Gem. leeftijd 49 jaar
  • Informele dresscode
  • Thuiswerkmogelijkheden i.o.m. je leidinggevende

Collega's

Foto van medewerker Nikky
Foto van medewerker Ruben
Foto van medewerker Sander van Dam
Foto van medewerker Ferdie

Nikky (29) - Medewerker KCC

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na mijn stage en afstudeeropdracht ben ik blijven plakken bij SOR. De afwisseling in de werkzaamheden sprak mij enorm aan.

Wat was je vorige baan?
Oproepkracht KCC

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik lees graag

Ruben (40) - Coördinator op de afdeling Verhuur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
SOR is een woningcorporatie, speciaal voor 55+ ers in Rotterdam. Dat is precies het bedrijf waar ik voor wil werken en het verschil maken in deze krappe woningmarkt met een dubbel vergrijzende doelgroep. Categorie neus in de boter!

Wat was je vorige baan?
Verhuurmakelaar

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen

Sander van Dam (52) - Thuismeester

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam als manager in diverse functies. Het werken bij een woningstichting en dan met name senioren heeft mij altijd al getrokken. Naast het technische aspect van de diverse complexen kan je heel veel voor deze mensen betekenen dat een goed gevoel geeft.

Wat was je vorige baan?
Vestigingsmanager bij de Gamma

Wat doe je in je vrije tijd?
Fitness en klussen. Ik zit nooit stil

Ferdie (27) - Projectleider strategie en beleid op afdeling strategie, innovatie en organisatie (SIO)

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Tijdens mijn HBO opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening ben ik door SOR geworven op de stagemarkt. Als stagiair woonconsulent kwam ik bij SOR binnen en al snel werd ik enthousiast van het werken met de oudere doelgroep. Daarnaast ben ik trots op de maatschappelijke impact die we bij SOR dagelijks weten te realiseren.

Wat heb je gestudeerd?
HBO Sociaal Juridische Dienstverlening Hogeschool Inholland Rotterdam

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten en shoppen

Sollicitatieproces

Telefonische uitnodiging van HRM
Kennismakingsgesprek met leidinggevende en collega van de afdeling
Tweede gesprek met HRM en collega van de afdeling
Optioneel: een assessment maken
Arbeidsvoorwaardengesprek en aanbod
Je hebt de baan

Interessante baan?

Terug naar boven