Wat is vereist?
- Hbo werk- en denkniveau
- 3 jaar relevante werkervaring
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden
- Adviserings- en projectmanagementvaardigheden
- Digitale vaardigheden met programma’s voor contentbewerking
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
- Je bent creatief en kunt zowel zelfstandig als samen werken
Wat krijg je?
- €3.855 - € 4.862 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 26 vakantiedagen
- 36-urige werkweek
- Opleidingsbudget van €900 per jaar die je loopbaangericht kunt inzetten
- Aantrekkelijke pensioenregeling
- Arbeidsvoorwaarden conform de CAO Woondiensten
- Vitaliteitsbudget van €250 per jaar
- Hybride werken
- Telefoon en laptop
Wat doe je?
- 20% Communicatieplannen opstellen en uitvoeren
- 30% Bewonerscommunicatie verzorgen
- 20% Afstemmen met collega's
- 30% Content creëren en kanalen beheren
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Interesse
Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.Karmen de Boer
Senior HR Business Partner
Vacature
Als Communicatie Adviseur ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van communicatieplannen voor de afdeling Wonen. Je zorgt ervoor dat bewoners tijdig, duidelijk en empathisch worden geïnformeerd over grote onderhoudsprojecten en/of het toevoegen van woningen aan bestaande complexen door ondertoppen of optoppen. Je verzorgt de communicatie tijdens het gehele traject waarbij je de afstemming zoekt met interne stakeholders en externe partijen.
Dit begint met het opstellen van communicatieplannen, waarbij je in afstemming met de projectteams projectdoelen vertaalt naar heldere en begrijpelijke communicatiematerialen, eventueel met behulp van een marketingbureau. Vervolgens zet je de communicatie uit naar de bewoners, waarbij je bijvoorbeeld bewonersbijeenkomsten organiseert. Je bereidt deze bijeenkomsten voor en woont ze ook bij, zodat je goed op de hoogte bent van de zorgen en vragen van de bewoners. Bij oplevering van projecten verzorg je marketingmateriaal en ondersteun je bij de organisatie van open dagen. Verder ben je het interne aanspreekpunt voor communicatievraagstukken binnen projecten en ben je alert op kansen om de communicatie te verbeteren en te adviseren over risico's. Ook schrijf je teksten voor print, web en social media en beheer je pagina’s op de website en bewonersportalen.
Vanuit de afdeling Strategie, Innovatie & Ontwikkeling zul je voornamelijk werkzaam zijn voor de afdeling Wonen. Afdeling SIO bestaat uit Strategisch Beleidsmakers, Projectleiders, Asset Managers en HR & Communicatie Medewerkers. Je werkt samen met een Sr. Communicatie Adviseur, die de strategie uitzet en de corporate communicatie op zich neemt. Verder werk je vooral samen met Projectleiders onderhoud en Verhuurmakelaars.
Als je het leuk vindt om samen te werken met mensen van verschillende afdelingen, graag creatief bezig bent en het een uitdaging vindt om met veel verschillende taken tegelijk bezig te zijn, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag heb je veel afwisseling en vrijheid om jouw communicatievaardigheden in te zetten. In de ochtend stem je af met de Verhuurmakelaar over content voor 40 nieuwe woningen en in de middag stel je een bewonersbrief op.
Op een minder leuke werkdag woon je een bewonersbijeenkomst bij en blijkt er bij bewoners veel weerstand te zijn tegen de geplande werkzaamheden. Je neemt de zorgen van de bewoners mee en weet dat je een flinke taak hebt om de bewoners alsnog aan boord te krijgen.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Voorbeeld weekagenda
- Contentplanning met Verhuurmakelaar
- Interne afstemming over bewonersbrief
- Lunch
- Opstellen bewonersbrief over kozijnvervanging
- Social media post maken
-
- Overleg met Senior Communicatieadviseur
- Voorbereiden bewonersbijeenkomst
- Lunch
- Bijwerken bewonersportaal en projectpagina
- Overleg met Projectleider
-
- Bewonersbijeenkomst bijwonen
- Notuleren en opvolgen acties bewonersbijeenkomst
- Lunch
- Opstellen nieuwsbericht voor website
- Werken aan communicatieplan voor onderhoudsproject
-
- Werken aan communicatieplan onderhoudsproject
- Afstemming met Projectleider
- Lunch
- Schrijven socialmediaposts en nieuwsbrief
- Overleg met marketingbureau
-
- Content ophalen bij collega’s voor brochure
- Visuele elementen verzamelen voor bewonerscommunicatie
- Lunch
- Informatieavond voorbereiden
- Overleg met Senior Communicatie Adviseur
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Er zijn ruime opleidingsmogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen in je functie. Naast een opleidingsbudget, bouw je jaarlijks €900,- op om in te zetten voor een opleiding buiten je functie (bij een fulltime dienstverband).
Werken bij SOR
Stichting Ouderenhuisvesting Rotterdam (SOR), opgericht in 1986, is een organisatie die zich richt op het bieden van betaalbare, kwalitatieve huisvesting voor senioren met een klein inkomen in Rotterdam en de Hoeksche Waard. Als grootste ouderhuisvester in de regio beheert SOR ongeveer 7.500 huishoudens verspreid over zesenvijftig woongebouwen. De organisatie met 77 medewerkers, streeft naar het creëren van een 'thuisgevoel', waarbij persoonlijke aandacht en de behoeften van diverse senioren centraal staan. SOR onderscheidt zich door een focus op duurzaamheid, betaalbaarheid en innovatie in haar dienstverlening, inclusief digitale transformatie en toekomstige huisvestingsprojecten. De kernwaarden van SOR - duidelijkheid, persoonlijkheid, ondernemerschap en betrokkenheid - vormen de basis van hun sterke bedrijfscultuur.
- Hoofdkantoor in Rotterdam
- 85 medewerkers in dienst
- 40% / 60%
- Gem. leeftijd 49 jaar
- Informele dresscode
- Thuiswerkmogelijkheden i.o.m. je leidinggevende